Obchodní podmínky a reklamační řád

VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY (dále jen „VOP“) dle ustanovení § 1751 odst. 1 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále též „OZ“) a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně...

VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY

(dále jen „VOP“)

dle ustanovení § 1751 odst. 1 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále též „OZ“) a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Zákon o ochraně spotřebitele“)

obchodní společnosti České Matrace s.r.o., IČO:03452875, DIČ: CZ03452875

se sídlem Krkonošská 267, 50901 Nová Paka, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Hradci Králové, oddíl C, vložka 34136

(dále též „Prodávající“).

1. Všeobecná ustanovení

1.1 Prodávající (dále též „Smluvní strana“) je podnikatelem, který prodává výrobky (dále též „Výrobky“) nebo nabízí služby (dále též „Služby“), a to výlučně formou zakázkové výroby či zakázkové nabídky služeb.

1.2 Kupující je (I) fyzická osoba, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání (dále též „Spotřebitel“), (II) osoba odlišná od Spotřebitele (dále též „Podnikatel“).

1.3 Tyto VOP upravují vzájemná práva a povinnosti mezi Prodávajícím a kupujícím vzniklá v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy uzavírané mezi Prodávajícím a Kupujícím prostřednictvím emailu, telefonu či jiného prostředku na dálku. Prodávající Výrobky nebo Služby dle Kupní smlouvy dodává Kupujícímu sám nebo prostřednictvím jiných podnikatelů.

1.4 Kupní smlouva je mezi Smluvními stranami uzavřena distančním způsobem, tedy za použití komunikačního prostředku umožňujícího uzavřít smlouvu bez současné fyzické přítomnosti Smluvních stran (dále též „Prostředek komunikace na dálku“). Náklady vzniklé Kupujícímu při použití Prostředku komunikace na dálku (např. náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí Kupující sám.

1.5 Nedílnou součástí těchto VOP je reklamační řád Prodávajícího (dále jen „Reklamační řád“). Kupující uzavřením Kupní smlouvy potvrzuje, že je s těmito VOP a Reklamačním řádem řádně seznámen a že s nimi souhlasí.

1.6 Kupující bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje uvádět správně a pravdivě a že je povinen bez zbytečného odkladu informovat Prodávajícího o změně ve svých osobních údajích.

1.7 Znění těchto VOP může Prodávající jednostranně měnit či doplňovat, přičemž pro práva a povinnosti Smluvních stran platí znění VOP účinné ke dni uzavření Kupní smlouvy.

1.8 Ujednání v Kupní smlouvě odchylná od těchto VOP mají před zněním těchto VOP přednost.

2. Kupní smlouva

2.1 Kupní smlouvou uzavřenou na základě těchto VOP se Prodávající zavazuje, že Kupujícímu odevzdá Výrobky nebo poskytne Službu, které je předmětem Kupní smlouvy, a umožní mu nabýt vlastnické právo k výrobkům nebo užít Službu, a Kupující se zavazuje, že Výrobky převezme nebo užije Službu a zaplatí Podávajícímu kupní cenu (dále jen „Kupní cena“).

2.2 Prodávající si vyhrazuje právo odstoupit od Kupní smlouvy nebo její části, pokud:

       a) se výrazným způsobem změnila cena vstupních materiálů u dodavatele Zboží,

       b) nastala nedostupnost materiálů potřebných k výrobě Zboží

2.3 V případě, že Kupující zaplatil část Kupní ceny nebo celou Kupní cenu, vrátí Prodávající Kupujícímu odpovídající částku zpět bez zbytečného odkladu nejpozději do 30 dnů ode dne odstoupení od Kupní smlouvy, a to stejným způsobem, jakým byla Kupní cena uhrazena, nedohodnou-li se Smluvní strany jinak.

3. Nabídka Výrobků a Služeb

3.1 Návrhem na uzavření Kupní smlouvy (dále též „Nabídka“ nebo „Rozpočet“) je vypracování konkrétního rozpočtu na výrobu Výrobku či dodání Služby, které zahrnuje přesná specifika Kupujícího. Prodávající se zavazuje sdělit Spotřebiteli v dostatečném předstihu před uzavřením Kupní smlouvy údaje dle § 1820 odst. 1 OZ.

4. Objednávka Výrobků a Služeb

4.1 Kupní smlouva vzniká objednáním Výrobků nebo Služeb Kupujícím, respektive jasným vyjádřením vůle Kupujícího objednat nabídnuté Výrobky či služby (dále též „Objednávka“) a přijetím Objednávky Prodávajícím.

4.2 Konkrétní formát objednávky není stanoven.

4.3 Potvrzení o přijetí Objednávky zašle Prodávající Kupujícímu stejným komunikačním prostředkem, kterým Kupující Objednávku zaslal Prodávajícímu.

5. Kupní cena a platební podmínky

5.1 Celkové Kupní ceny Výrobků a Služeb jsou uvedeny včetně všech daní, poplatků a jiných obdobných peněžitých plnění.

5.2 V ceně není zahrnuto balné a náklady na dopravu, které jsou v Rozpočtu vždy uvedeny jako samostatná položka.

5.3 Na základě objednávky vystaví Prodávající Kupujícímu zálohovou fakturu na 50% sjednané ceny. zbylých 50% ceny uhradí Kupující Prodávajícímu po dodání Výrobků či Služeb, pokud se Kupující s Prodávajícím nedohodnou jinak.

5.4 Prodávající se zavazuje vystavit Kupujícímu po dodání Výrobků či Služeb daňový doklad – fakturu v souladu s příslušnými právními předpisy, a to zejména zákonem č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, ve lhůtě do 15 dnů ode dne dodán. Prodávající zašle daňový doklad Kupujícímu v elektronické podobě na e-mailovou adresu uvedenou Kupujícím, s čímž Kupující souhlasí.

6. Dodání Výrobků nebo poskytnutí Služby

6.1 Zboží a Služby jsou dodávány přímo Prodávajícím, přičemž podmínky dodání včetně odhadovaného termínu jsou uvedeny vždy v Rozpočtu.

6.2 Konkrétní termín dodání sdělí Prodávající Kupujícímu před finalizací Výrobků či přípravě Služby.

6.3 Prodávající umožní Kupujícímu uskladnění Výrobků v případě, kdy Kupující není schopen Výrobky či Služby převzít ve stanoveném termínu. Za uskladnění náleží Prodávajícímu odměna.

7. Jakost při převzetí

7.1 Prodávající odpovídá Kupujícímu, že Výrobek při převzetí nemá vady. Zejména Prodávající odpovídá Kupujícímu, že Výrobek:

       a)odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti a jiným ujednaným vlastnostem,

       b) je vhodný k účelu, pro který jej Kupující požaduje a s nímž Prodávající souhlasil,

       c) je dodán s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití.

7.2 Prodávající odpovídá Kupujícímu, že vedle ujednaných vlastností

       a) je Výrobek vhodný k účelu, k němuž se zboží tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,

       b) Výrobek množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může Kupující rozumně očekávat, ledaže si jej Prodávající nebyl vědom nebo bylo v době uzavření Kupní smlouvy upraveno alespoň srovnatelným způsobem, jakým bylo učiněno, anebo že na rozhodnutí o koupi nemohlo mít vliv,

       c) je Výrobek dodán s příslušenstvím, pokynů k použití, které může Kupující rozumně očekávat,

       d) Výrobek odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které Prodávající Kupujícímu poskytl před uzavřením Kupní smlouvy.

Tento odstavec se nepoužije v případě, že Prodávající Kupujícího před uzavřením Kupní smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost Výrobku liší a Kupující s tím při uzavírání Kupní smlouvy výslovně souhlasil.

7.3 Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že Výrobek byl vadný již při převzetí, ledaže to povaha Výrobku nebo vady vylučují. Tato doba neběží po dobu, po kterou Kupující nemůže Výrobek užívat z důvodů na straně Prodávajícího, v případě, že vadu vytkl oprávněně.

7.4 Prodávající odpovídá Kupujícímu také za vadu způsobenou nesprávnou montáží nebo instalací, která byla podle Kupní smlouvy provedena Prodávajícím nebo na jeho odpovědnost.

8. Záruka za jakost

8.1. Nebude-li u Výrobku uvedeno jinak, poskytuje Prodávající Kupujícímu záruku, že si Výrobek po dobu uvedenou v záruce uchová při obvyklém použití své funkce (dále jen „Záruka“), a to:

       a) Podnikateli v délce dvanácti měsíců od převzetí jakéhokoliv Výrobku,

       b) Spotřebiteli v délce dvaceti čtyř měsíců od převzetí Výrobku a v délce jednoho roku od převzetí Použitého nebo Vystavovaného Výrobku.

       c) Kupující má ze Záruky právo na dodání nového Výrobku bez vad nebo na opravu Výrobku. Prodávající rovněž může v případě konkrétního Výrobku určit, že Kupující má nárok na vrácení Kupní ceny, nebo poskytnutí Služby v souvislosti s Výrobkem.

       d) Prodávající předá Kupujícímu nejpozději při převzetí Výrobku informace o záruce za jakost minimálně v následujícím rozsahu:

           * údaj, že má Kupující ze zákona právo vůči Prodávajícímu na bezplatnou nápravu a že toto právo není zárukou za jakost dotčeno,

           * označení Výrobku, na niž se záruka vztahuje, obsah záruky, jméno a bydliště nebo sídlo poskytovatele záruky, postup k uplatnění práv ze záruky a podmínky záruky.

8.4 Daňový doklad – faktura slouží jako záruční list.

8.5 Záruční doba počíná běžet ode dne převzetí Výrobku či Služby Kupujícím. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou byl Výrobek v opravě na základě uplatnění Záruky. Dojde-li v rámci uplatnění Záruky k výměně Výrobku, pokračuje původní záruční doba.

9. Práva z vadného plnění

9.1 Kupující může vytknout vadu, která se na Výrobku projeví v době dvou let od převzetí. Vytkl-li Kupující Prodávajícímu vadu oprávněně, doba podle tohoto odstavce neběží po dobu, po kterou Kupující nemůže Výrobek užívat.

9.2 Právo z vadného plnění Kupujícímu nenáleží, pokud vadu sám způsobil. Vadou Výrobku není opotřebení Výrobku způsobené jeho obvyklým užíváním nebo u Použitého zboží opotřebení odpovídající míře jeho předchozího používání.

9.3 Má-li Výrobek vadu, může Kupující požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nového Výrobku bez vady nebo opravu Výrobku, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by Výrobek měl bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro Kupujícího. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by Výrobek měl bez vady.

9.4 Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím Kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha Výrobku a účel, pro který Kupující Výrobek koupil. K odstranění vady převezme Prodávající Výrobek na vlastní náklady. Vyžaduje-li to demontáž Výrobku, jehož montáž byla provedena v souladu s povahou a účelem Výrobku předtím, než se vada projevila, Prodávající provede demontáž vadného Výrobku a montáž opraveného nebo nového Výrobku anebo uhradí náklady s tím spojené.

9.5 Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od Kupní smlouvy, pokud se jedná prokazatelně o odpovědnost na straně Prodávajícího a pokud:

       a) prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil,

       b) se vada projeví opakovaně,

       c) je vada podstatným porušením Kupní smlouvy, nebo

       d) je z prohlášení Prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro Kupujícího.

9.6 Kupující nemůže odstoupit od Kupní smlouvy, je-li vada Výrobku nevýznamná, přičemž za nevýznamnou vadu se považuje taková vada, která nebrání Kupujícímu v užívání Výrobků za účelem, pro který jej pořídil.

9.7 Odstoupí-li Kupující od Kupní smlouvy z důvodů uvedených v tomto článku, Prodávající vrátí Kupujícímu Kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží Výrobek.

9.8 Dokud Prodávající nesplní své povinnosti z vadného plnění, nemusí Kupující platit dosud neuhrazenou Kupní cenu nebo její část.

10. Závěrečná ustanovení

10.1 Prodávající přijímá reklamace prostřednictvím elektronické adresy general@ceske-prirodni-matrace.czči s využitím kontaktu: České Matrace s.r.o., Krkonošská 267, 50901 Nová Paka. Prodávající vydá Kupujícímu při uplatnění reklamace písemné potvrzení uplatnění reklamace. Prodávající dále vydá Kupujícímu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace. Prodávající zašle potvrzení na elektronickou adresu Kupujícího, s čímž Kupující souhlasí.

10.2 V případě sporu mezi Spotřebitelem a Prodávajícím může Spotřebitel využít možnosti mimosoudního řešení spotřebitelského sporu u České obchodní inspekce (http://www.coi.cz). Pravidla postupu řešení spotřebitelského sporu jsou uvedena na stránkách České obchodní inspekce. Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu je rovněž možné vést u Evropské komise na webových stránkách https://webgate.ec.europa.eu/odr/.

10.3 Živnostenskou kontrolu Prodávajícího provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním Zákona o ochraně spotřebitele. Kupující je oprávněn podat k výše uvedeným orgánům, případně k jiným příslušným orgánům státní správy, stížnost.

Tyto VOP nabývají platnosti a účinnosti dne 1. 1. 2024.